Inschrijven voor de nieuwsbrief

Bowonen verkoopt in razend tempo met radyus’ AI-campagnes

Geplaatst op 11 april 2024

Het geheim van Land van Essche

In de moeilijke vastgoedmarkt wist relevante nieuwkomer projectontwikkelaar Leonard Batenburg van BOwonen 100 nieuwe woningen in sneltreinvaart te verkopen (rest is huur). Wat is zijn geheim? 

Als vastgoedontwikkelaar wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen. Ik ben jarenlang eigenaar geweest van twee tuincentra’, vertelt Leonard (52). Toen ik instroomde in het bedrijf van mijn vader begon ik met vier medewerkers en eindigde na bijna 30 jaar met honderdtwintig medewerkers. Ik denk dat deze retailervaring mij onderscheidt van andere projectontwikkelaars; ik heb een andere achtergrond en snap hierdoor, denk ik, beter wat de consument wil.

Basis Radyus marketingcampagne

Het tekort aan starterswoningen is alom bekend. En als ontwikkelaar wil ik hierin mijn verantwoordelijkheid nemen. Dus voor Land van Essche in Strijen ging ik op zoek naar mogelijkheden om startende gezinnen een betaalbare en volwaardige woning te bieden. Dat is gelukt en daar ben ik heel trots op. Maar in Land van Essche komen ook lastiger te verkopen woningen, zoals appartementen en twee-onder-een-kapwoningen. Om het project te laten slagen heb ik per doelgroep goed nagedacht over hoe ik het ga vermarkten.

Het Land van Essche is een mooie groene en rustige wijk met veel ruimte om te spelen voor de kinderen. Waar je gezellig contact onderhoudt met je buren en kunt barbecueën op straat.

Rapportagecijfers interesseren mij niet zoveel. Kijk, ik ben een generalist. Ik haal op alles een zeven. Daarom zoek ik mensen om me heen die specialist zijn. Die op hun vakgebied een cijfer tien scoren.

52% bezoekers klikt

Voor de marketingcampagne heb ik een team van specialisten om mij heen verzameld. Voor de online en social media marketing campagnes koos ik voor Radyus Marketing Bureau. Elke week gingen we met alle partijen om tafel. Vanuit Radyus schoof Boris Geheniau aan. Al vrij snel waren de campagneresultaten boven verwachting. Tijdens ons overleg zei Boris dan enthousiast: ‘We hebben een clickratio van 52%! Leonard, dat is echt heel goed: dat is tien keer meer dan normaal!’ Maar ik bleef dan kalmpjes, want heel eerlijk? Die rapportage cijfers interesseren mij niet zoveel. Ik ben maar naar één ding benieuwd: hoeveel inschrijvingen heb ik? En welke woningtypes blijven achter? Hierin hecht ik wel veel waarde aan de adviezen van Radyus. En deze heb ik continu gevolgd.

Voor herhaling vatbaar

Advertenties en de social media campagne continu aangescherpt. Zo werden advertenties enkel vertoond aan personen met een hoge kans om te klikken. En die manier van datagedreven werken, dat is ook een vorm van naar je klanten luisteren. Dus als je mij vraagt hoe ik terugkijk op de samenwerking met Radyus? Honderd punten! Maar ik vond de samenwerking van ons hele team top. Deze aanpak heeft me zoveel vertrouwen gegeven dat ik het meeneem naar een ander lopend project dat we analoog deden en we nu nog 6 woningen niet verkocht hebben: Veerhaven in Hellevoetsluis. Ook dan staat Radyus mij bij als specialist.,

Dus als je het mij vraagt, Radyus: honderd punten!

Vastgoedsites

Contact

Ook 52% Click Through Rate halen? Schrijf je in voor een gratis verkenningsgesprek. Onze accountmanager neemt z.s.m. contact met je op.

Deel:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.