3 redenen waarom adverteren in de zomer loont
Posted 6 juli 2016
De zomer (én hopelijk het mooie weer) komen er weer aan! Wij verheugen ons er al op. De online campagnes werken in de zomervakantie gewoon door. Of eigenlijk: werken in de zomer juist door. Want tijdens de zomer blijven mensen actief op internet en oriënteren zich op grote beslissingen of aankopen. Het is een misverstand dat adverteren in de zomermaanden niet loont of zelfs minder effectief zou zijn. Daarom drie redenen waarom adverteren in de zomer loont.
1: Augustus piek interesse huis kopen
De eerste reden is specifiek voor onze relaties uit de vastgoedbranche. De maanden juli en augustus zijn al jarenlang piekmaanden wat betreft interesse in huizen. De onderstaande grafiek uit Google Trends geeft over de afgelopen 10 jaar heel mooi de interesse weer voor “huis kopen”. Augustus is gearceerd met de groene rondjes…
Zelf met deze gegevens spelen? Dat kan via deze link. Leuk speelgoed!
2: Goedkoper adverteren
Op bijna alle media kopen wij advertentieruimte in op een soort real-time veiling. Wat is nu het geval? In de zomermaanden wordt veel minder geadverteerd oftewel er is veel minder concurrentie. Je concurrenten liggen immers op het strand. Met als resultaat: lagere tarieven per klik. En de prestaties van de media zijn echt niet slechter…
3: Veel bereik
In de zomermaanden is 95% van de Nederlanders gewoon thuis én te bereiken via de online kanalen. Het kan zijn dat enkele telefoons in het zwembad zijn gevallen, maar de meeste mensen halen nog regelmatig de smartphone uit de korte broek. Het gedrag verandert soms wel in verband met meer tijd en minder verplichtingen, maar daar kan je juist slim op in spelen. Bijvoorbeeld door een ludieke advertentie tussen alle vakantiekiekjes op Instagram te plaatsen.
Hoezo komkommertijd?
Volop kansen deze zomer! Verleng je campagne dus nog voor de zomer of start gerust een nieuwe campagne op. Bij Radyus hebben we allemaal ook weer leuke vakantieplannen. Ondertussen is er altijd een van ons aanwezig op het Radyus HQ, dus schroom niet om contact met ons op te nemen over die verlenging of nieuwe campagne!
Back to overview