Inschrijven voor de nieuwsbrief

Relevant op ieder moment

Contentmarketing

Neem contact op
Goede content werkt

Contentmarketing draait om twee zaken: relevant zijn voor je doelgroep en deze aan je binden met jouw verhaal. De consument is kritischer geworden en steeds minder vatbaar voor ‘gladde verkooppraatjes’. Hij zoekt nadrukkelijker naar bedrijven waar hij zich identificeert. Openheid, een persoonlijke benadering en transparantie zijn hierbij belangrijk. Dit waardeer je zelf toch ook? Wie niet meer geloofwaardig is, valt af. Je zult je klant moeten overtuigen met jouw verhaal om zich aan je te binden en je doelen te bereiken. Contentmarketing is hiervoor het middel bij uitstek.

Waar bestaat contentmarketing uit?

Contentmarketing bestaat uit het creëren en delen van video’s, foto’s en geschreven content. De gecreëerde content is gericht op het betrekken van een community, waaronder influencers, stakeholders, ondernemers, omwonenden en geïnteresseerden.

Het doel is een verhaal te vertellen dat aansluit bij de klantreis. Belangrijk bij dat verhaal is het bieden van context – zoals het gevoel van ergens wonen en de gebeurtenissen buiten de vier muren – en de community actief te betrekken bij de branding en promotie van een project.

Radyus zet contentmarketing op de volgende wijze voor je in:

content marketing strategie groningen online

1. Content marketing strategie

Om je doelgroep geboeid te houden en aan je te binden, is het zaak om ze frequent te voorzien van relevante informatie. Om er zorg voor te dragen dat dat gebeurt, stellen wij hier een contentkalender voor op. Wij plannen hier relevante boodschappen per persona in en houden hem of haar op deze manier warm voor jouw organisatie. Je doelgroep beweegt zich langs diverse kanalen, de content moet dit dus ook doen. Op deze manier is de kans dat je relevant bent, groter. Ook dat nemen we bij het opstellen van de contentkalender mee. Bijkomend voordeel: met onze zoekmachinevriendelijke content stijgt jouw vindbaarheid! Relevantie + vindbaarheid = wat je wilt bereiken!

2. Doelgroepanalyse met behulp van persona’s

“Ken je klant” is het eeuwenoude gezegde. Met contentmarketing is dit van essentieel belang. Jouw doelgroep moet zich immers aangesproken voelen, anders haakt deze af. Wij identificeren samen met jou de wensen en behoeften van jouw doelgroep, alsmede demografie, interesses en waarden. Deze informatie vormt een persona. Vervolgens brengen we de reis in kaart die de persona aflegt vanaf het eerste contactmoment tot het moment dat er actie wordt ondernomen. Dankzij deze klantreis weten wij wanneer we welke content moeten inzetten, maar daarover later meer…

3. Doelen stellen en KPI’s vaststellen

Om er zeker van te zijn dat we samen de juiste koers varen, stellen we de gewenste doelen van de contentmarketing op. Deze doelen zijn bijvoorbeeld het verhogen van conversie/sales, het uitbreiden van je fanbase, of vergroting van loyaliteit. We koppelen KPI’s aan jouw doelen om inzichtelijk te maken of de doelen zijn bereikt.  

4. Zien, denken, doen, nazorgen

Het model dat ons ondersteunt bij contentmarketing is “See, think, do, care”. Dit model is afkomstig van Google, wij steken het in een Radyus jasje. Zien, denken, doen, nazorgen is ons devies. In de zien fase krijgt jouw doelgroep relevante informatie te zien, in de vorm van een blog, video, nieuwsbericht, een aanbieding enz. Vervolgens is het zaadje geplant en gaat je doelgroep over je nadenken. Hier sluiten ze zich dikwijls bij je aan via social media of het registreren voor je nieuwsbrief. Uiteindelijk onderneemt je doelgroep tijdens de do fase de gewenste actie. Dan breekt de care fase aan, je blijft ervoor zorgen dat ze je een warm hart toedragen.

5. Het creëren van winnende content

Dan is het moment aangebroken van de daadwerkelijke uitvoering: het creëren van winnende content. Afhankelijk van de kalender en medium, schrijven of creëren we een aansprekende visual. Bij het schrijven komen er twee werelden samen: journalistiek en marketing. We schrijven namelijk voor jouw publiek en nemen het redactionele deel zeer serieus.

6. Monitoring van de resultaten

Het is een vergissing mooie content te creëren, deze te verspreiden en vervolgens niet meer te monitoren wat er met de content gebeurt. Daarom houdt Radyus haar content inspanningen scherp in de gaten. Daarvoor gebruiken we tools als Google Analytics en Google Data Studio.  Wij houden je regelmatig op de hoogte over de voortgang zodat we, indien nodig, snel aanpassingen  kunnen doen. Op deze manier garanderen we dat jouw content altijd maximaal aansluit op de verwachtingen van je doelgroep.

Laat content marketing ook voor jou werken! Neem contact op met onze specialisten voor een afspraak.

Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.