Inschrijven voor de nieuwsbrief

Kern van websiteoptimalisatie

Optimalisatie van jouw website

Neem contact op
Jouw website

Een website is nooit af. Het optimaliseren van een webstie is een doorlopend proces! Radyus specialisten denken graag mee over het perfectioneren van de online zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw website. Het is per slot van rekening in het voordeel van alle campagnes dat de conversie van jouw website optimaal is. Samen bespreken we welke doelstellingen jij voor je website hebt en op welke manier Radyus deze realiseert.

Waarom optimaliseren?

Website optimalisatie is van essentieel belang voor je marketingstrategie. Alle inspanningen die je doet om mensen naar je site te krijgen, of het nu online campagnes zijn of zoekmachine-optimalisatie, beiden hebben meer effect wanneer je jouw website optimaal ingericht hebt. Wij gaan graag om de tafel om samen te analyseren waar eventuele knelpunten in jouw website zitten en hoe we ze oplossen.

Webanalytics

De basis voor een goede analyse van jouw website zijn de data vanuit analytics. Maar wordt er wel gemeten wat je wilt? Kun je jouw bezoekers volgen in hun reis van landingspagina tot conversie? Of vallen ze ergens buiten de boot? Al deze gegevens zijn van cruciaal belang en Radyus helpt je bij de inrichting van jouw analytics en de interpretatie van de data.

Google Analytics

Met Google Analytics achterhaal je informatie over je bezoekers. Je kunt inzichtelijk krijgen via welk kanaal je bezoekers op de website komen, het gedrag van de bezoeker meten en niet onbelangrijk: je conversies zien. Dit is maar een klein deel van de mogelijkheden, en wij hechten er veel waarde aan dat je uit de beschikbare data bruikbare, praktische informatie kunt halen ter ondersteuning van de marketingstrategie en doelstellingen. Maak de resultaten meetbaar, want de combinatie tussen data en conclusies resulteert in grijpbare actiepunten.

Verhogen van de conversie

Wij geloven het eigenlijk niet als we horen dat iemand “het genereren van meer websitebezoekers” als doelstelling aan ons doorgeeft. Want het is fijn dat er bezoekers op je website komen, maar eenmaal op de site willen we bijvoorbeeld dat ze iets kopen, toch? Of zich aanmelden voor een nieuwsbrief? Het is dan ook veel belangrijker om erachter te komen wat deze bezoekers op je website doen en waar ze vandaan komen. Waarom en binnen welk tijdsbestek verlaat een bezoeker de website? Meer bezoekers betekent niet automatisch ook een beter online rendement.

Conversieoptimalisatie is méér dan alleen A/B-testen. Het gaat om het verbeteren van de gebruikerservaring van websites en daar komt veel bij kijken. Door onze ervaring weten we inmiddels dat elke website geschikt is voor conversieverbetering. Ook als je weinig traffic hebt, zijn er optimalisatiekansen.

Op zoek naar de magische mix voor website optimalisatie? Lees dit artikel: Optimaliseer je website met deze magische mix

Benieuwd wat het meten van bezoekersdata voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 050 – 211 5311 of via het contactformulier!

Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.