TikTok, my guilty pleasure
Geplaatst op 24 januari 2024Heb ik even een verloren uurtje, dan is TikTok mijn beste vriend. En ik heb TikTok, al zeg ik het zelf, best goed opgevoed. Negatieve drama swipe ik gauw weg, want ellende op TikTok is niet aan mij besteed. Dankzij het heerlijke algoritme van TikTok word ik inmiddels geëntertaind met non-stop custom made guilty pleasure.
Ja non-stop, want dat verloren uurtje loopt uiteraard geregeld uit in een halve nacht. Was vroeger Tell Sell mijn beste slaapmiddel, nu houden de Amazon Hacks me wakker.
De kracht van TikTok
Wil je me leren kennen, scroll dan even door mijn TikTok feed en je weet precies wat mij bezighoudt. Ik verdenk TikTok er stiekem van mij algoritmisch te hebben ingedeeld in een doelgroep die ze intern waarschijnlijk de impulsieve reislustige veelvraten noemen. Ik word overspoeld door taarten om van te watertanden, must see places en ja, Amazon Hacks. Door TikTok belandde ik onlangs spontaan in Little Tokio in Düsseldorf. Wat in real life behoorlijk tegenviel, maar dat terzijde. Point is; dat effect heeft TikTok op mij en niet alleen bij mij, het is de grote kracht van TikTok. Niemand staat meer te kijken van TikTok rijen in de straten van grote steden.
TikTok is toch voor kinderen?
TikTok werkt. Niet alleen bij jongeren, inmiddels is de grootste groep gebruikers op TikTok 40+, wat maakt dat dit lichtelijk verslavende platform bijzonder kansrijk is voor effectieve nieuwbouw- en vastgoedmarketing is en dat dit hét moment is om in de TikTok-trein te stappen.
We zien dat veel partijen TikTok onterecht nog links laten liggen, maar bij Radyus zijn we er met een paar pioniers natuurlijk al volop mee aan het experimenteren. Wat vooral opvalt is dat TikTok bij uitstek geschikt is om awareness te creëren. Voorheen waren display campagnes hiervoor het aangewezen medium, maar TikTok is aan de serieuze inhaalslag begonnen. Wil je in de Presale fase in korte tijd veel naamsbekendheid creëren, dan is TikTok dé manier om je project op inspirerende en creatieve wijze bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.
Wie zit er op TikTok?
TikTok heeft de wereld veroverd: meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd, waarvan volgens TikTok maar liefst 5,7 miljoen in Nederland. Het platform biedt niet alleen een enorm bereik, maar ook een ongekende betrokkenheid van gebruikers, met gemiddelde dagelijkse sessies van meer dan 80 minuten. Wist je dat TikTok meer mensen met een hoger inkomen aantrekt dan veel andere sociale mediaplatforms?
Ook een TikTok rij voor jouw volgende project? Ons team staat klaar om jouw project te voorzien van een impactvolle en boeiende TikTok campagne. Neem vandaag nog contact op met Radyus! 📞🏘️
Terug naar het overzicht