Inschrijven voor de nieuwsbrief

Verlies geen leads met e-mail automation

Geplaatst op 17 november 2020

Je hebt een grote hoeveelheid leads, maar slechts een klein deel hiervan wordt koper. Herkenbaar? Het is frustrerend en zonde als geïnteresseerden toch afhaken. Een slimme, effectieve en persoonlijke opvolging kan het verschil maken. Een tijdrovende klus zul je denken. Maar dit hoeft niet zo te zijn.

Als je investeert in leadgeneratie is het jammer als een groot deel van de geïnteresseerden vroegtijdig weer afhaakt. Dit komt vaak doordat leads te laat of op de verkeerde manier worden opgevolgd. Maar bij jou ontbreekt de tijd om intensief informatie op maat te geven aan iedereen die zich aanmeldt. Daar hebben wij iets voor je op gevonden. 

De opvolging van leads kun je automatiseren. Met e-mail automation wordt elke nieuwe lead direct opgevolgd met een persoonlijke mail op maat. Zonder dat jij er omkijken naar hebt. Hoe gaaf is dat? Op basis van hun fase in de klantreis krijgen ze informatie waar ze op dat moment behoefte aan hebben. Informatie die aansluit bij de oriëntatie, interesse of beslissingsfase. Door deze adequate opvolging worden alle geïnteresseerden op tijd en op maat geïnformeerd. Hierdoor blijven ze aangehaakt en kunnen ze goed geïnformeerd en zelfverzekerd een keuze maken.

Hoe werkt dat precies?

Je hebt een grote pool met leads verzamelt. Potentiële klanten die allemaal andere verwachtingen en behoeftes hebben. De ene klant heeft zich zomaar uit nieuwsgierigheid ingeschreven en wil informatie over het aanbod. De andere is al weken de website aan het bezoeken, heeft alles tot op de bodem uitgezocht en is klaar voor een gesprek. Deze verschillende behoeftes gaan we onderscheiden in de eerste mail die de gehele groep ontvangt. Hierin wordt de klant bedankt voor zijn interesse en kan de klant aangeven waar zijn interesse ligt. Deze mail bevat verschillende knoppen. Op basis van deze input volgt een follow-up mail afgestemd op de interesses. Zo bied je relevante content aan die gewaardeerd wordt.

Het begint met een klik

Het resultaat? Je maakt verbinding met elke potentiële klant, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Aan het einde van de opvolg e-mails, zijn leads goed geïnformeerd en klaar voor een persoonlijk gesprek. Hierdoor besteed jij je kostbare tijd alleen aan hoog gekwalificeerde leads: klanten die goed geïnformeerd zijn en klaar zijn om te kopen.

Een eenmalige investering die loont

Het voordeel van e-mailmarketing is dat er geen advertentiebudgetten nodig zijn: het sturen van e-mails is gratis. Je hoeft dus alleen te investeren in een goede leadgeneratie en het eenmalig opbouwen van een mailflow, waarna je voor altijd profiteert van een goed uitgewerkte email automation. Voor het opbouwen van de mailflow houden we een interactieve workshop waarbij we de customer journey van jouw klanten in kaart brengen. We gaan kijken naar de verschillende doelgroepen en hun behoeften. Wij denken graag met je mee en richten vervolgens een op maat gemaakte mailflow voor je in.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op via info@radyus.nl of +31 (0)6 21 85 42 69. Onze accountmanager Joury denkt graag met je mee!

Deel:
Terug naar het overzicht
Inschrijven nieuwsbrief

Elke maand een update

Meld je aan voor de nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.